پرفروشهای سوره مهر در سال 92

پرفروش‌ترین‌های انتشارات سوره مهر در سال 92 در حالی اعلام می‌شود که همچنان بهترین و پرمخاطب‌ترین آثار این ناشر بزرگ در حوزه دفاع مقدس و از شاخه خاطرات است.

پرفروش‌ترین‌های انتشارات سوره مهر در سال 92 در حالی اعلام می‌شود که همچنان بهترین و پرمخاطب‌ترین آثار این ناشر بزرگ در حوزه دفاع مقدس و از شاخه خاطرات است.

متن خبر

  طاووس بهشت: انتشارات سوره مهر،پرفرو‌ش‌ترین آثار خود در سال ۹۲ را اعلام کرد. انتشارات سوره مهر در سال 92 حدود 300 اثر را منتشر و روانه بازار کتاب کرد که از این تعداد، بیش از 100 اثر برای نخستین‌بار به قفسه کتابفروشی‌ها راه یافته است. براساس آمار اعلام شده توسط این انتشارات، در بخش شعر تعداد 49 عنوان، داستان 33 اثر، کتاب با موضوع دفاع مقدس 45 اثر، ادبیات انقلاب اسلامی پنج اثر، موسیقی شش کتاب و نمایش 31 اثر به چاپ رسیده‌اند. 10کتاب پرفروش سوره مهر مشخص شدند که «لشگر خوبان»، «ضد» ، «پایی که جا ماند»، «نورالدین پسر ایران» و «دا» به ترتیب پنج اثر پر مخاطب و پرفروش سوره مهر اعلام شدند. انتشارات سوره مهر نیز طبق سنوات گذشته آثارش با استقبال مخاطبان مواجه شده است که به غیر از آثار مذکور، «دختر شینا»، «سه‌گانه فاضل نظری»، «فیض بوک»، «سفر به گرای 270درجه» و «رفاقت به سبک تانک» داود امیریان نیز به ترتیب جزو آثار پرفروش سورمهر قرار دارند. «لشگر خوبان» در حالی بعنوان کتاب پرفروش سوره مهر در سال 93 قلمداد شد که در سال گذشته«نورالدین پسر ایران » توانست این رتبه را از آن خود کند. کتاب «لشگر خوبان» که چاپ چهل و یکم آن توسط سوره مهر منتشر شده است حاوی خاطرات مهدی‌قلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس است که معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی در کتاب «نورالدین پسر ایران» آن را نوشته‌است. «مهدی قلی رضایی» در این کتاب اغلب خاطراتی از لشکر 31 عاشورا را در بر می‌گیرد و به همین دلیل با خاطرات مهدی باکری و حمید باکری نیز گره خورده‌است. مقام معظم رهبری در قسمتی از دست نوشته‌ایی که بر این کتاب مرقوم فرموده‌، نوشته‌اند:این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده‌ایم بی‌آن‌که از ریزه‌کاری‌ها و نقش‌های معجز‌آسای تشکیل‌دهنده‌ آن و رنگ آمیزی‌های بی‌نظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه‌کاری‌های حیرت‌انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است و... «گریه‌های امپراتور» از معدود آثاری است که در گروه شعر منتشر شده و توانسته یکی از 10 اثر پرفروش امسال را به خود اختصاص دهد. فاضل نظری که در سال 92 کتاب جدید دیگری با عنوان «ضد» را به بازار نشر فرستاده بود، توانست با سه‌گانه و این اثر جدید خود رکورد آثار پرفروش ناشر را که تاکنون به خاطرات اختصاص داشت، کمی جابجا کند. سروده ذیل یکی از اشعار این مجموعه است: «هر روز ، جهان است و فرازی و نشیبی این نیز نگاهی است به افتادن سیبی در غلغله جمعی و تنها شده‌ای باز‌ آن قدر که در پیرهنت نیز غریبی آخر چه امیدی به شب و روز جهان است باید همه عمر خودت را بفریبی چون قصه آن صخره که از صحبت دریا جز سیلی امواج نبرده است نصیبی آیینه تاریخ تو را درد شکسته است اما تو نه تاریخ شناسی نه طبیبی!»

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:21
کد خبر: 8257

https://tavoosebehesht.ir/node/8257

افزودن دیدگاه جدید