سه کتاب امام موسی صدر را رایگان دانلود کنید

نخستین فروشگاه قانونی کتاب الکترونیکی ایران در آستانه ماه مبارک رمضان سه کتاب خواندنی از امام موسی صدر با محوریت تفسیر قرآن را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده است.

نخستین فروشگاه قانونی کتاب الکترونیکی ایران در آستانه ماه مبارک رمضان سه کتاب خواندنی از امام موسی صدر با محوریت تفسیر قرآن را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده است.

متن خبر

طاووس بهشت: سه عنوان کتاب از مجموعه تفسیرهای کوچک امام موسی صدر برای مطالعه علاقمندان به صورت رایگان در فضای وب قابل دریافت است. «زندگی و مرگ» ششمین عنوان از این مجموعه است که علیرضا محمودی آن را ترجمه کرده و در 60 صفحه تدوین شده است. این کتاب مجموعه تفسیرهایی از امام صدر است که با زندگی در این دنیا و آخرت پیوند دارد. آزمایش الهی، شناخت مرگ، مفهوم معاد روز حساب و معنای زندگی و مرگ موضوعات این کتاب تفسسیری هستند. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «امت زنده امتی است که در راه کمال و تلاش خویش تنها به نمازها و عبادت‌ها اکتفا نمی‌کند و کار دفاع را برای دیگران فرو نمی‌گذارد. این امت به عکس آن نیز عمل نمی‌کند. بدین معنا که خشونت را پیشه سازد و نمازها و رافت‌ها و عبادت‌ها را ترک کند. هر دو را با هم به کار می‌گیرد؛ در برابر زور تسلیم نمی‌شود و در برابر ضعیف نیز طغیان نمی‌کند و در هر حالتی با حق است. » «انفاق» نیز هفتمین عنوان از این مجموعه است. این کتاب را نیز محمودی ترجمه کرده و در 50 صفحه تدوین شده است. کتاب شامل تفسیر آیات ۲۷۰ تا ۲۷۲ سورۀ بقره است. در این تفسیر، امام صدر می‌کوشد تا اولاً، معنای گسترده‌تری از انفاق ارائه کند و توضیح دهد که مفهوم انفاق شامل انفاق جان و انفاق علم و انفاق تجربه و غیر این‌ها نیز می‌شود. ثانیاً، انفاق را کاملاً ناظر به این جهان معنی می‌کند. امام صدر بی‌آنکه بخواهد آثار اخروی انفاق را انکار کند، می‌کوشد تا توضیح دهد که انفاق چه آثار و فوایدی در این جهان، خصوصاً برای انفاق کننده، دارد. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «با انفاق هم خود در ساختن جامعه‌مان و ارتقای سطح آن شرکت کرده‌ایم و هم افراد جدیدی را مشارکت داده‌ایم. چون سطح جامعه ارتقا یابد. هر انسانی، چه انفاق‌کننده و چه گیرنده آن، بدون هیچ تفاوتی از آن بهره می‌برد.» همچنین «اسرا» دیگر کتاب این مجموعه است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است؛ مهدی موسوی‌نژاد این کتاب را در 50 صفحه ترجمه و تدوین کرده است. آیات یک تا هشت سورۀ اسرا موضوع تفسیر این کتاب است و امام صدر به شش نکته در خصوص این آیات اشاره می‌کند. از جمله نکات مورد اشاره اینکه هدف از این سفر معجره‌وار، دیدن نشانه‌ها و فزونی یافتن معرفت پیامبر و غنی شدن و دعوت اوست. در بخش دیگری از تفسیر معنای معبودیت و بعد تربیتی این مفهوم بیان شده است. معانی مختلف اسرای پیامبر نیز بخش دیگر این تفسیر است. در بخشی از این کتاب نیز می خوانیم: «انتقال پیامبر از مسجدالحرام به مسجدالاقصی به مثابه ارتباط و هماهنگی با حلقه تمدنی و دینی جهانی و نیز کامل شدن آن است... مسجدالاقصی رمزی برای جهانی بودن اسلامی است و خارج شدن آن از دست مسلمانان به معنای انزوا و عقب‌نشینی اسلامی است. به همین سبب این مسجد نقشی اساسی در اسلام دارد بلکه از ارکان اسلام است و هیچ انسان مسلمان و مومنی جایز نیست که لحظه‌ای ساکت بماند و برای بازگرداندن این مسجد مبارک و دور داشتن آن از یهودی شدن تلاش و کوششی نکند.» برای دانلود رایگان این کتاب ها اینجا کلیک کنید.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:16
کد خبر: 7837

https://tavoosebehesht.ir/node/7837

افزودن دیدگاه جدید