«آخرین ماهنامه طنز فارسی» منتشر شد

شماره صفر ماهنامه سه نقطه که عنوان «اخرین مجله طنز فارسی» را نیز بر خود دارد با انتشار شعر طنزی از حاج علی انسانی مداح اهل بیت (ع) منتشر شد.

شماره صفر ماهنامه سه نقطه که عنوان «اخرین مجله طنز فارسی» را نیز بر خود دارد با انتشار شعر طنزی از حاج علی انسانی مداح اهل بیت (ع) منتشر شد.

متن خبر

طاووس بهشت: شماره صفر ماهنامه سه نقطه که عنوان «اخرین مجله طنز فارسی» را نیز بر خود دارد با انتشار شعر طنزی از حاج علی انسانی مداح اهل بیت (ع) منتشر شد. نخستین پیش‌شماره ماهنامه طنز سه‌نقطه که عنوان «آخرین ماهنامه طنز فارسی» را دارد، به سردبیری امید مهدی‌نژاد، مدیرمسئولی محسن مؤمنی شریف و صاحب امتیازی حوزه هنری منتشر شد. در شماره صفر ماهنامه سه‌نقطه نوشته‌های طنزآمیزی از امرالله احمدجو، عباس احمدی، رضا امیرخانی، اسماعیل امینی، علی انسانی، محمدرضا ترکی، محمدحسین جعفریان، عباس خوش‌عمل، تهمینه حدادی، محسن رضوانی، علی زراندوز، ابوالفضل زرویی نصرآباد، صادق زیباکلام، سیدامیر سادات موسوی، رضا ساکی، جلال سمیعی، پوریا عالمی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، علیرضا قزوه، محمدکاظم کاظمی، محمدکاظم مزینانی، هادی مقدم‌دوست و یوسفعلی میرشکاک به انتشار رسیده است. در بخشی از این مجله شعر طنز خاج علی انسانی به شرح زیر منتشر شده است: سینه از آتش دل مجمره یعنی بنده خاکی و خستگی و خاطره یعنی بنده از خطِ راست و چپ بی‌خبری، هالویی گیج در میمنه و میسره یعنی بنده خط پرگار کشیده‌ست به دورش گردون مانده حیران وسط دایره یعنی بنده ذکرْ پُر جانبِ مذکور بوَد، اما حیف خسته و مانده بر این قنطره یعنی بنده نه یکی فاتحه، نی نام از او، نی یادی زنده‌ای خفته به یک مقبره یعنی بنده تاجر و شاعر و ذاکر همه لاف است و گزاف یک تن و از سه طرف مسخره یعنی بنده شاعرِ شهره به شهری که ز شعرش فردا نیست یک بیت به صد تذکره یعنی بنده تاجر آن‌طور که هر روز و شبی میل کند جای مرغ و بره، نان و تره یعنی بنده ذاکر آری، همه شهرت، نفَسَش نفسانی پاره کردن به عبث حنجره یعنی بنده هم ز دنیا عقب افتاده، هم از عقبا پس خسر الدنیا و الآخره یعنی بنده دومین پیش‌شماره ماهنامه سه‌نقطه، با عنوان شماره نیم، در ابتدای آبان‌ماه منتشر خواهد شد و از آذرماه سال جاری شاهد انتشار نخستین شماره این مجله خواهیم بود. ماهنامه سه‌نقطه در ۱۹۲ صفحه در قطع وزیری کوتاه و با قیمت ده‌هزار تومان منتشر شده است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:11
کد خبر: 7387

https://tavoosebehesht.ir/node/7387

افزودن دیدگاه جدید