انتشار کتاب مسجد طراز اسلامی+ دانلود

کتاب «مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» از این نظر نه فقط یک کتاب نظری برای آشنا شدن با بایسته‌های مسجد طراز اسلامی از منظر بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی، که یک کتاب کاربردی برای اصلاح عملکرد و برنامه‌های همه افراد حاضر در مسجد است.

کتاب «مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» از این نظر نه فقط یک کتاب نظری برای آشنا شدن با بایسته‌های مسجد طراز اسلامی از منظر بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی، که یک کتاب کاربردی برای اصلاح عملکرد و برنامه‌های همه افراد حاضر در مسجد است.

متن خبر

طاووس بهشت: مساجد «کرامت»، «امام حسن(ع)» و «ميرزا جعفر» شهر مشهد در سالهای 1350 تا 1353 شاهد هزاران نفری بودند که برای شرکت در نماز جماعت و سخنرانی‌های تفسیری و اعتقادی بعد از آن به مسجد می‌آمدند. امام جماعت و منبری آن روزهای آن مساجد، این روزها رهبر انقلاب اسلامی است و حالا اگر درباره ویژگی‌های مسجد و امام جماعت سخن می‌گوید علاوه بر جایگاه رهبری، می‌توان مطمئن بود که خود تجریه‌ای درخسان در این حوزه داشته و به قول معروف خودش کار خشت و گل انجام داده و با کلی ماموم سر و کار داشته است. کتاب «مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری» از این نظر نه فقط یک کتاب نظری برای آشنا شدن با بایسته‌های مسجد طراز اسلامی از منظر بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی، که یک کتاب کاربردی برای اصلاح عملکرد و برنامه‌های همه افراد حاضر در مسجد است. وقتی می‌گوییم همه افراد، یعنی از نمازگزار ساده و خادم و اعضای هیئت امناء گرفته تا امام جماعت که مهمترین رکن یک مسجد است. بنابراین شما حتی اگر فقط بعنوان یک نمازگزار در مسجد حاضر می‌شوید و در هیچکدام از بخشهای مختلف آن مسئولیتی ولو کوچک هم ندارید، با خواندن این کتاب می‌توانید حضور مفید و کاملتری در خانه خدا داشته باشید. اما همانطور که گفته شد، امام جماعت مهمترین رکن یک مسجد است و حضور و نحوه فعالیت او در مسجد است که به تکامل یا تنازل مسجد می‌انجامد. از این رو فصل «امام جماعت طراز اسلامی» را می‌توان مهمترین فصل این کتاب دانست. در بخشی از این فصل و از قول رهبر معظم انقلاب آمده است: «پذیرای جوانها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌ای داشته باشد؛ داشته باشد.» و در بخشی دیگر از این فصل بعنوان یک نکته کاربردی باز هم از قول رهبر انقلاب آورده شده: «امامان محترم جمــاعت اگــر خود بر اثر كهولت و غيره نمي توانند وظيفه رابطه و انس و راهنمايي را براي نمازگزاران بويژه جوانان فراهم كنند، در كنار خود فضلاي جوان و پرنشاط را به كار گيرند و آنان در كار با خود شريك سازند.» در پایان باید گفت که برای مطالعه این کتاب و استفاده از آن باید به این نکته توجه داشته باشید که این اثر با کتابهایی چون «دغدغه‌های فرهنگی» یا «انسان 250 ساله» که حاوی بیانات رهبر انقلاب است، متفاوت است و از نظر کیفیت در آن سطح نیست و اگرچه حتما برای گردآوری و دسته‌بندی مطالب آن زحمت کشیده شده است، اما به هر حال نباید انتظار خیلی زیادی از نحوه تنظیم آن داشت. و البته این چیز زیادی از ارزشهای یک کتاب خوب در موضوع مسجد که مسئله مهم این روزهای جبهه فرهنگی انقلاب است کم نمی‌کند، مخصوصاً که در این حوزه دستمان چندان هم از کتابهای غنی و کاربردی پر نیست. این کتاب به همت محمد حسن جعفرزاده گردآوری و از سوی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شده است. فایل PDF این کتاب را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:11
کد خبر: 7306

https://tavoosebehesht.ir/node/7306

افزودن دیدگاه جدید