شب دوستی با خدا

چه بسا کسانی که از این شب استفاده می‌کنند و ره هفتاد ساله را طی می‌کنند! چه بسا جوانانی که از این شب استفاده می‌کنند و راه هفتاد ساله‌ی یک عارف را طی می‌کنند!

چه بسا کسانی که از این شب استفاده می‌کنند و ره هفتاد ساله را طی می‌کنند! چه بسا جوانانی که از این شب استفاده می‌کنند و راه هفتاد ساله‌ی یک عارف را طی می‌کنند!

متن خبر

گفتاری از: آبت الله سید محمد موسوی(امام جمعه آران و بیدگل)     خدا به پیامبر فرمود «ربُّ السماوات و الأرض و ما بینهما و اعبُدهُ و اصطبر لعبادتِه»، آن خدایی که رب آسمان‌ها و زمین و پروردگار تمام عالم امکان است، شرط اول نزدیکی به او، عبادت اوست و صبر بر این عبادت. اگر انسان روزی با خدا باشد و روزی با دشمن او یعنی شیطان، رد دوستی کرده است. شب قدر، شب مهمی است، شب ارتباط با عالم بالاست. قرآن می‌فرماید «یا أیها الإنسانُ أنَّکَ کادحٌ إلی ربِّکَ کدحًا فملاقیه»، یعنی انسان با سختی و زحمت سفری را به سوی خدا آغاز کرده است، آن هم سفری که اجباری است و به ملاقات پروردگار ختم خواهد شد، منتها کسی که با گناه این مسیر را طی می‌کند، درگیر و گرفتار خواهد بود. مجرم و مومن این راه را طی می‌کنند، ولی مومن سربلند است و مجرم سرافکنده. واسطه بگیرید در این مسیر اگر کسی که دوستی اش با خداوند عمیق‌تر است، واسطه‌ی دوستی ما قرار گیرد، دوستی ما با خدا عمیق‌تر می‌شود. درست مثل این است که بخواهید با یک بنده‌ی خدا ارتباط دوستانه برقرار کنید: شخصی را که نزد او محبوب است واسطه می‌کنید تا توجه وی را جلب کنید. برای ارتباط با خدا، چه کسی از امیرالمومنین نزد او محبوب‌تر است؟! امیرالمومنین واسطه‌ی فیض خداست. شب توبه و انابه به درگاه حق تعالی شب نوزدهم، طبق نقلی حضرت مهمان دخترشان ام کلثوم(س) بودند. تمام ماسوی الله تحت اراده‌ی حضرت است، ایشان می‌دانند امشب قرار است چه اتفاقی افتد. بنابراین مضطرب و لرزان بودند، چون می‌دانستند قرار است به محضر خدا برود. اگر قرار بود بی خیالی و بی تفاوتی ارزش باشد، چه کسی بهتر از امیرالمومنین برای این صفت؟ وی می‌دانست به محضر خدا می‌رود و آن چنان مضطرب بود، ما هم امشب به محضر خدا می‌رویم. پس برازنده است که با توبه و انابه برویم. امشب شب توبه و استغفار است. از حجاب‌ها رها شوید باید به عالم ملکوت نظر کنیم و با آن ارتباط بگیریم و شرط این ارتباط آن است که دل از حجاب‌ها رها شود. کرم ابریشم به دور خود پیله می‌تند تا جایی که در پیله‌ی خود گرفتار می‌شود. بعضی از ما نیز با اعمال بد خود، پیله ای به دور خود می‌تنیم و خود را در زندان اعمال بدمان گرفتار می‌کنیم. امشب باید خود را از این گرفتاری‌ها رها کنیم، چگونه؟ با توبه‌ی حقیقی. خصوصا جوانان که قلب آنان پاک‌تر است و به گناه آلوده نشده اند، باید از این فرصت استثنایی استفاده کنند. چه بسا کسانی که از این شب استفاده می‌کنند و ره هفتاد ساله را طی می‌کنند! چه بسا جوانانی که از این شب استفاده می‌کنند و راه هفتاد ساله‌ی یک عارف را طی می‌کنند! از فیوضات شب قدر بهره ببرید و اعمال آن را به جا آورید تا بهره مند شوید و إن شاءالله به لطف الهی به درگاه رحمت الهی راه ببرید!

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:20
کد خبر: 8217

https://tavoosebehesht.ir/node/8217

افزودن دیدگاه جدید