«محمد رسول‌الله(ص)» نماینده ایران در اسکار شد

در حالی پس از مدت‌ها بحث و تبادل نظر سرانجام فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های اسکار معرفی شد که مجید مجیدی با ۵ حضور در بین کارگردانان ایرانی رکورددار است.

در حالی پس از مدت‌ها بحث و تبادل نظر سرانجام فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های اسکار معرفی شد که مجید مجیدی با ۵ حضور در بین کارگردانان ایرانی رکورددار است.

متن خبر

طاووس بهشت: سینمای ایران پس از انقلاب به مدت 16 سال نماینده‌ای به اسکار معرفی نکرد تا سال 1373 که فیلم «زیر درختان زیتون» ساخته‌ عباس کیارستمی معرفی شد و سپس در سال 1374 «بادکنک سفید» به کارگردانی جعفر پناهی، سال75 فیلم معرفی نشد، 76 «گبه» محسن مخملباف، 77 «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی (جزو نامزدها قرار گرفت)، 78 «رنگ خدا» مجید مجیدی، 79 «زمانی برای مستی اسبها» بهمن قبادی ، 80 «باران» مجید مجیدی ، 81 «من ترانه 15 سال دارم» رسول صدرعاملی ،‌ 82 «نفس عمیق» پرویز شهبازی‏، 83 «لاک‌پشتها هم پرواز می‌کنند» بهمن قبادی و 84 «خیلی دور خیلی نزدیک» رضا میرکریمی، 85 «کافه ترانزیت» ، 86 «میم مثل مادر» رسول ملاقلی‌پور و 87 «آواز گنجشکها» مجید مجیدی،88 «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی و سال 89 «بدرود بغداد» مهدی نادری به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شد. سال 90 فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به عنوان نماینده ایران معرفی شد که تنها اسکار سینمای ایران را توانست به ارمغان بیاورد. سال 91 فیلم «یه حبه قند» رضا میرکریمی از سوی بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد اما بلافاصله وزارت ارشاد،اسکار را تحریم کرد و این فیلم ارسال نشد.و سال 92 نیز فیلم «گذشته» نماینده ایران بود که ساخته شدن این فیلم به زبان فرانسوی در کشور فرانسه باعث بروز مخالفت‌هایی نیز شده بود. سال گذشته فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی نماینده رسمی ایران بود و در نهایت امسال «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان نمایده ایران به آکادمی اسکار معرفی شد. با نگاهی به فهرست نمایندگان ایران در اسکار مجید مجیدی با پنج فیلم «بچه‌های آسمان»،«رنگ‌خدا»،«باران»،«آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول‌الله(ص)» رکورددار است و پس از او اصغر فرهادی با سه فیلم «درباره الی»،«جدایی نادر از سیمین»،«گذشته» و رضا میرکریمی هم با سه  فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک»،«یه حبه قند» و «امروز» در رده بعدی قرار دارند.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:17
کد خبر: 7945

https://tavoosebehesht.ir/node/7945

افزودن دیدگاه جدید