خاطرات «شهید همدانی» را الکترونیکی بخوانید

کتاب «مهتاب خَیِّن» به روایت سردار شهید حاج حسین همدانی به قلم حسین بهزاد برای مطالعه در نرم افزار کتابخوان «خط خوان» قرار گرفت.

کتاب «مهتاب خَیِّن» به روایت سردار شهید حاج حسین همدانی به قلم حسین بهزاد برای مطالعه در نرم افزار کتابخوان «خط خوان» قرار گرفت.

متن خبر

طاووس بهشت: کتاب «مهتاب خَیِّن» به روایت سردار شهید حاج حسین همدانی به قلم حسین بهزاد برای مطالعه در نرم افزار کتابخوان «خط خوان» قرار گرفت. «مهتاب خَیِّن»، روایتی است دست اوّل؛ از جنسِ «تاریخ شفاهی»، که رخدادهای مربوط به سال‏‌های مبارزه علیه دیکتاتوری پهلوی، انقلاب اسلامی بهمن 57، استقرار نظام نوین، تأسیس سپاه پاسداران، نبردهای داخلی جبهه کردستان و سرانجام ناگفته‌های فراوان از پیکارهای جبهه‏ غرب و جنوب در مصاف با ارتش متجاوز رژیم به عدم پیوسته بعث عراق را در بر می‌گیرد. راوی این رویدادها سردار سرتیپ پاسدار شهید حسین همدانی؛ از فرماندهان ارشد جبهه میانی سرپل‏ ذهاب، از بانیان گمنام لشکر 27 محمّدرسول‏ الله(ص)، نخستین فرمانده لشکر 32 انصار‏الحسین(علیه‏ السلام) و فرمانده لشکر 16 قدس سپاه در دوران دفاع مقدس هشت ساله‏ ملت ایران است. نسخه دیجیتال این کتاب با قیمت 5 هزار تومان در فروشگاه اینترنتی خط‌خوان قرار گرفته است. همچنین کتاب «دختران آفتاب» اثر امیرحسین بانکی پور، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند که انتشارات سروش آن را منتشر کرده در این فروشگاه قرار گرفت. رمان «دختران آفتاب» به برخی از پرسش‌های مطرح در حوزه نقش اجتماعی زنان با بیانی روان و داستانی پاسخ می دهد. نویسندگان این رمان می‌کوشند تا منزلت، شخصیت و جایگاه واقعی زن را به خودش، اطرافیانش و جامعه‌اش همان گونه که شایسته و بایسته وی است بشناسانند. در این رمان به زیبایی و در سبک و شیوه داستانی به بسیاری از پرسش‌های مطرح درباره نقش اجتماعی زن و لوازم و پیامدهای آن اشاره شده است. خواننده در لابه‌لای رمان پاسخ شبهات و پرسش‌های خود را در مسایلی چون کنوانسیون زنان، زن در غرب، فمینسیم و جنبش زنان، زن در اسلام، قضاوت و حکومت زن، ارث، شهادت و دیه، نقصان عقل، تعدد زوجات، تنبیه زنان، کار در منزل، طلاق، اشتغال، همسران نمونه، تفاوت‌های زن و مرد، حجاب، حیا، ارتباط دختر و پسر، عرف برخورد، اقسام ارتباط و نمونه‌های راستین زنان را می‌یابد بدون آن که از اصل داستان و قصه دور و به آهنگ آن آسیبی برسد. کتاب «دختران آفتاب» با قیمت 5 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. علاقه‌مندان به تهیه این دو کتاب و سایر کتاب‌های موجود در فروشگاه‌ «خط‌خوان» می‌توانند به نشانی این فروشگاه مراجعه کرده و پس از نصب نرم‌افزار آن نسبت به تهیه کتب اقدام کنند.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:17
کد خبر: 7881

https://tavoosebehesht.ir/node/7881

افزودن دیدگاه جدید