17 شهریوری که بود 17 شهریوری که نیست

به راستی نسل جدید و نسل آینده ما چه میزان از نام 17 شهریور می‌دانند؟ برای نسل ما همیشه این سوال بود که چرا نام این مدرسه 17 شهریور است؟

به راستی نسل جدید و نسل آینده ما چه میزان از نام 17 شهریور می‌دانند؟ برای نسل ما همیشه این سوال بود که چرا نام این مدرسه 17 شهریور است؟

متن خبر

مبارزات مردم ایران در شهریور 57 رنگ و بوی دیگری یافته بود. مردم در 57/6/13 در تظاهرات عمومی در روز عید فطر شرکت کرده بودند و در پایان تظاهرات اعلام شد که روز 16 شهریور به احترام شهدای تهران و شهرستان ها، تعطیل عمومی خواهد بود. در روز 16 شهریور مراسم‌ها و تجمعاتی برگزار شد و علی‌رغم اعلام حکومت نظامی، در روز جمعه 17 شهریور نیز ادامه یافت و در نتیجه گروه زیادی از مردم کشته و مجروح شدند؛ به گونه‌ای که پس از حادثه 15 خرداد سال 42، می‌توان بیشترین تعداد کشته و مجروح را در این روز دانست." متن بالا بخشی از اسناد تاریخی حادثه 17 شهریور است. حادثه‌ای که یکی از نقاط عطف حوادث انقلاب اسلامی است. تاثیر این حادثه به حدی بود که بعدها بسیاری از نام‌ها و عناوین میادین و مدارس برای گرامیداشت و زنده‌نگه داشتن شهدای والامقام این حادثه به نام 17 شهریور نامگذاری شد. نمونه آن مدرسه 17 شهریور سابق!!! به راستی نسل جدید و نسل آینده ما چه میزان از نام 17 شهریور می‌دانند؟ برای نسل ما همیشه این سوال بود که چرا نام این مدرسه 17 شهریور است؟ (حداقل یک سوالی در ذهن وجود داشت) ولی برای نسل آتی این سوال هم وجود نخواهد داشت. جای تعجب است که متولیان اصلی فرهنگ کشور و شهر، با تصمیم‌ خود اسامی و نام‌هایی که مصداق بارز تعظیم شعائرالله هستند را تغییر می‌دهند و به طور ناخودآگاه تاریخ انقلابی نسل گذشته را برای نسل جدید پاک می‌کنند!! بنده به هیچ وجه مخالف تقدیر و تشکر از بانیان خیر نیستم و این حرکت آنها در جای خود قابل تقدیر و سپاس است اما به نظر می‌رسد به جای تغییر عناوینی که هویت فرهنگ و تاریخی نسل ما با آن گره خورده است در پایین عناوین قبلی اسامی بانیان خیر به عنوان خیر ذکر شود نه اینکه هویت‌های فرهنگی و تاریخی و انقلابی پاک شود و نسلی داشته باشیم که هیچ اطلاعی از تاریخ و انقلاب نداشته باشد. 

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:10
کد خبر: 7283

https://tavoosebehesht.ir/node/7283

افزودن دیدگاه جدید