در فراق یک روحانی زمان شناس

زمان شناسی یکی از شاخصه های روحانیت شیعه است وخط شکنی برای رفع نیازها و مشکلات جامعه یکی از ضرورت های این نهاد مقدس است.

زمان شناسی یکی از شاخصه های روحانیت شیعه است وخط شکنی برای رفع نیازها و مشکلات جامعه یکی از ضرورت های این نهاد مقدس است.

متن خبر

   خیلی نباید جای دوری رفت. با نیم نگاهی به اطراف خودمان با روحانیونی مواجه بوده و هستیم که ویژگی زمان شناسی و حضور به موقع در عرصه های مختلف از اصول نگرشی و رفتاری آنهاست .  مرحوم حجت الاسلام شیخ فخرالله فخرالدین که امروز هفت روز از فراقش می گذرد یکی از چهره های در خشان این عرصه است . اینکه روحانی باشی و آنجا که ضرورت ایجاب کند وارد عرصه رقابت های سیاسی شوی ، با لباس روحانیت در یکی از هیات های بزرگ عزاداری شهر مداحی کنی، مدیریت مهمترین مرکز تربیتی ،فرهنگی و اعتقادی شهر را بر عهده بگیری ،حتی مجری گری برنامه های عبادی برایت  عار نباشد ،امامت چندین مسجد شهر را همزمان بر عهده داشته باشی و در این وانفسای آخر الزمانی باقیات الصالحات معنوی برای خود به یادگارگذاری و در همه این عرصه ها سربلند باشی و همیشه خنده بر چهره و ذکر بر لب داشته باشی  از ویژگی های یک روحانی زمان شناس، کارآمد و متعهد است.  امید است که خلاء امثال فخرالدین ها را طلاب جوان و فاضل  شهر پر کنند و فراموش نکنند که باید زمان شناس باشند .    یادداشتی از :حمزه نجاتی 

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:03
کد خبر: 5596

https://tavoosebehesht.ir/node/5596

افزودن دیدگاه جدید