تشریح ویژه برنامه های دهه هلالیه

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، از برگزاری ویژه برنامه های دهه هلالیه، در حرم مطهر اولین سفیر فاطمی در ایران خبر داد.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، از برگزاری ویژه برنامه های دهه هلالیه، در حرم مطهر اولین سفیر فاطمی در ایران خبر داد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار طاووس بهشت، سید جواد تکیه، در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: با تشکیل ستاد دهه ی هلالیه، ویژه برنامه های این دهه، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) اجرا می شود.   وی به نامگذاری روز اول دهه ی هلالیه با عنوان “حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع)، خاستگاه پیوند قرآن و عترت” اشاره کرد و افزود: جز خوانی قرآن کریم، افتتاحیه مسابقات والیبال جام هلال و افتتاحیه ی نمایشگاه عکس از جمله برنامه های ویژه ی این روز خواهد بود.   مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) تاکید کرد: “حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع)، تجلیگاه توسل و تمسک” عنوان روز دوم دهه ی هلالیه است که برنامه ی قرائت دعای توسل، دیدار با خانواده ی معظم شهدا و دیدار با خواهران مبلغ، در این روز پیش بینی شده است.   تکیه خاطرنشان کرد : عیادت خادمین آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از بیماران، نشست هیئت امنای آستان مقدس با موسسات فرهنگی بانوان، غبار روبی مسجد اعظم آستان مقدس و مسجد بالاسر حضرت، دیدار با علما، برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل، برگزاری آیین شب زنده داری و قرائت ادعیه مذهبی، تفسیر قرآن کریم و همایش ویژه ی هیئت های مذهبی، کانون ها، مساجد و روحانیت از دیگر برنامه های این دهه است.   تکیه گفت: در روز نهم دهه ی هلالیه و همزمان با مراسم جشن میلاد حضرت، تجلیل از خدام پیشکسوت و اهدای جوایز به اسامی مزین به نام های هلال، محمد هلال و امامه اجرا خواهد شد.   مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) اظهار داشت: آیین خطبه خوانی خدام افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) و مراسم افتتاحیه ی آیین جزء خوانی قرآن کریم، ویژه ی ماه مبارک رمضان، در روز دهم دهه ی هلالیه برگزار می شود.     تکیه، همچنین برگزاری مسابقه کتاب خوانی به صورت کتبی و اینترنتی، چاپ و انتشار شرح حال حضرت محمد هلال بن علی (ع)، توزیع پازل هلال بن علی(ع) ویژه ی کودکان و برگزاری مسابقه ی دل نوشته ای به هلال (ع) در قالب پیامک را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.    حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال 14 هجری قمری در مدینه ی منوره متولد شد.   امیرالمؤمنین(ع) برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر مسرور گشت و برای ادای شکر این نعمت، به آسمان نگاه کرد؛ چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: “هذا هلال وجهه” یعنی این نوزاد رویش چون ماه است. به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.   مادر او امامه دختر ابی العاص و زینب دختر رسول خدا(ص) است.   امامه بعد از  شهادت حضرت زهرا (س) و بر اساس وصیت آن حضرت،  به عقد حضرت علی (ع)در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی نسب نامه ها، محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا (ص) می رسد.   بر همین اساس، 20 شعبان المعظم تا اول رمضان المبارک، در شهرستان آران و بیدگل، دهه ی هلالیه نامگذاری شده است و همه ساله در این ایام، برنامه های ویژه ای با حضور عاشقان و زائران آن حضرت در این مکان مقدس برگزار می شود.   انتهای پیام/ پایگاه اطلاع رسانی هلال  

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:02
کد خبر: 5525

https://tavoosebehesht.ir/node/5525

افزودن دیدگاه جدید