مراسم گرامیداشت روز ملّی ادبیات کودک و نوجوان

گرامیداشت روز ملّی ادبیات کودک و نوجوان همراه با بزرگداشت یاد و خاطره استاد مهدی آذر یزدی در کتابخانه عمومی استاد عباس مؤذن پور شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

گرامیداشت روز ملّی ادبیات کودک و نوجوان همراه با بزرگداشت یاد و خاطره استاد مهدی آذر یزدی در کتابخانه عمومی استاد عباس مؤذن پور شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار طاووس بهشت؛ به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل سعید ضابطی در حاشیه جشن گرامیداشت "روز ملی ادبیات کودک و نوجوان" گفت: در تقویم ملّی ۱۸ تیرماه به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است و این مهم به دلیل اهمیت کتاب و کتاب خوانی بویژه کتاب های ادبی و قصه در بین کودکان و نوجوانان است. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل ابراز امیدواری کرد: خانواده ها قصه گویی و خواندن کتاب را سرلوحه تربیت کودکان قرار دهند و موجب تشویق و ترغیب فرزندان خود به مطالعه کتاب شوند. ضابطی هدف از برگزاری این برنامه ها را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رشد همه جانبه کودکان عنوان کرد و گفت: قصه گویی روشی مؤثر در علاقه مند کردن کودکان به حجاب است و مربیان می توانند با بیان داستان های حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع)، زمینه رشد و شناخت کودک را با قصه های آموزنده و جذاب فراهم کنند و به ساخت ذهنی آنان بپردازند. وی قصه گویی همراه با اجرای آهنگ و اُرف کودکانه برای حاضرین را از جمله برنامه های این جشن عنوان کرد. خاطرنشان می شود: جشن گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان همراه با بزرگداشت یاد و خاطره استاد مهدی آذر یزدی با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، حوزه هنری شهرستان و مؤسسه یاس و آفتاب مهربون در تالار اندیشه کتابخانه عمومی استاد عباس موذن پور آرانی برگزار شد. در پایان به کودکان  شرکت کننده ، کتاب های قصه و جوایزی اهدا شد و از کودکان و نوجوانان دختر که در این مراسم پوشش مناسب داشتند به مناسبت هفته حجاب و عفاف تقدیر شد. انتهای پیام/14

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 18:59
کد خبر: 5355

https://tavoosebehesht.ir/node/5355

افزودن دیدگاه جدید