استحاله فرهنگی

تقارن سال جدید را باید با ایام فا طمیه به فال نیک گرفت و درسهائی را که می توان از این ایام گرفت را به عنوان مصادیقی از ایام الله به دیگران از باب وظیفه یادآوری نمود.

تقارن سال جدید را باید با ایام فا طمیه به فال نیک گرفت و درسهائی را که می توان از این ایام گرفت را به عنوان مصادیقی از ایام الله به دیگران از باب وظیفه یادآوری نمود.

متن خبر

    یاداشتی از:حجت الاسلام عبدالله عباسی آرانی در صدر اسلام منافقین زمان در صدد هتک حرمت خاندان وحی برآمدندکه در واقع اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام رواشد. حمله به خانه ای که پیامبر(ص) بدون اذن وارد نمی شد و در تاریخ آمده هرگاه پیامبر(ص) از این خانه عبور می کردند با خواندن آیه تطهیر و با احترام آنها را برای مسجد صدا می کردند .بزرگ ترین جنایت تاریخ صدر اسلام است. منافقین صدر اسلام با این عمل وحشیانه خود به نحوی در صدد استحاله فرهنگی اسلام برآمدند. خانه ای که نزد عام و خاص و پیامبر(ص) مورد احترام بود و احترام به آن یک ارزش حساب می شد  .خانه ای را که در آن اهل کساء حضور داشتند را هتک حرمت نمودند و این عمل آنها باعث شد هتک حرمت اهل بیت (ع) با جنگ با امام علی (ع) وامام حسن (ع ) و امام حسین (ع) و  شهادت آنها و دیگر از ائمه (ع) به یک سنت تبدیل شود  . به نظر می رسد همین رویه منافقین در صدر اسلام در زمان ما نیز با یک رنگ و لعاب جدید برای اهل انصاف به وضوح روشن باشد . امروز جریان تکفیری یا سلفی گری یکی از معضلات جهان اسلام شده  است. هتک حرمت نوامیس مسلمین و بریدن سر و بازی فوتبال با آن سر و به دندان گرفتن جگر یک مسلمان به خاطر شیعه بودن ، کشتارهای بی حد و حصر تا جائی که در آمار آمده در جنگ سوریه حدود 12 هزار نفر از مسلمین کشته شده اند .که خود نشان از این استحاله فرهنگی است  که بنام اسلام انسان های مسلمان کشته شوند . و در داخل نظام اسلامی  نیز منافقینی که با سوء استفاده از سعه صدر نظام اسلامی  در پی استحاله فرهنگی می باشند و در صددند که از ارزشهائی که برای آن خونها داده شده حساسیت زدائی کنند . نمونه ای از این مصادیق را می توان در جریان هتک حرمت یک روحانی امر به معروف و ناهی از منکر دید که بعد از دو سال بیماری و جراحت از آن حادثه به شهادت می رسد یا نگرانی جدی علماء و بزرگان و دلسوزان از وضع فرهنگی در جامعه است  به حدی که در یک جشنواره شعر انقلاب زمزمه هائی برای دعوت از یک شاعر ضد انقلاب شود و آن وقت هم برخی توجیه نمایند که او متخصص در شعر است ولی متاسفانه توجهی به تعهد او نمی شود. یا آن قدر برای برخی دغدغه های اقتصاد مساله شود که به فرهنگ اقتصادی در اسلام توجه نشود به امید روزی که دغدغه مسئولین فرهنگی در حفظ و حراست از ارزشهای فرهنگی در جامعه بیشتر و بهتر باشد . والسلام

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:21
کد خبر: 8254

https://tavoosebehesht.ir/node/8254

افزودن دیدگاه جدید