انتشار كتاب«دوران جدید عالم»

کتاب «دوران جدید عالم» با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص گفتمان انتقادی انقلاب در شناخت تجدد توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و برای نخستین‌بار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کتاب «دوران جدید عالم» با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص گفتمان انتقادی انقلاب در شناخت تجدد توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و برای نخستین‌بار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

متن خبر

طاووس بهشت: انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، همزمان با فرا رسیدین ایام برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثار جدیدی را چاپ و یا در دست انتشار دارد که برای نخستین‌‌بار در نمایشگاه عرضه خواهد شد. کتا «دوران جدید عالم» از جمله این عناوین است که به تازگی به چاپ رسیده است. «دوران جدید عالم» کتابی است در 310 صفحه که در آن گفتمان انتقادی انقلاب اسلامی در شناخت تجدد براساس بیانات رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است. کتاب حاضر در دو بخش کلی «انقلاب اسلامی و جهان متجدد» و «غرب‌شناسی و تجدیدشناسی انتقادی» تدوین شده است. در ذیل هر یک از این دو بخش موضوعات مختلفی در رابهطه با دو محور اصلی انقلاب اسلامی و دوره متجدد جهان مورد بررسی و نظرات رهبر انقلاب در خصوص هر یک از موارد بیان شده است. از جمله این موارد می‌توان به ماهیت انقلاب اسلامی، دوران جدید عالم و فروپاشی تمدن مدرن، دوران جدید عالم، وظبفه پیروان امام(ره) در دوران جدید، تاریخ غرب‌زدگی در ایران، انقلاب اسلامی و عبور از دوگانه عقب‌ماندگی و غربزدگی و ... اشاره کرد. در پشت جلد این اثر بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس «جوانان و بیداری اسلامی» در دهمین روز از بهمن ماه سال 90 ذکر شده است. ایشان در این بخش به تغییر رویه فکری بشر در دوره تمدن جدید اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: «بدانید امروز تاریخ جهان، تاریخ بشریت، بر سر بک پیچ بزرگ تاریخی است. دوران جدیدی در همه عالم دارد آغاز می‌شود. نشانه بزرگ و واضح این دوران عبارت است از توجه به خدای متعال و استمداد از قدرت لایزال الهی و تکیه به وحی. بشریت از مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی عبور کرده است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد؛ نه لیبرال دموکراسی غرب جاذبه دارد- می‌بینید در مهد لیبرال دموکراسی غرب، در آمریکا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف می‌کنند به شکست- نه ناسیونالیست‌های سکولار جاذبه دارند. ...» «دوران جدید عالم» در دو هزار نسخه و به قیمت 120 هزار ریال توسط انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب توزیع خواهد شد. بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز دهم اردیبهشت ماه به مدت ره روز میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در مصلی امام خمینی(ره) است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:20
کد خبر: 8168

https://tavoosebehesht.ir/node/8168

افزودن دیدگاه جدید