آثار جدید آیت‌الله مظاهری در نمایشگاه کتاب

 آثار جدید آیت‌الله العظمی مظاهری با عناوین کتاب  صبر، معاد ، پاسخ به پرسش‌های ازدواج و خانواده ، پاسخ به پرسش‌های جوانان ، مشق اخلاق  ودونرم‌افزار  تفسیر اخلاقی سورۀ لقمان و نرم‌افزار فقهی  کتاب النّکاح  به همراه حدود هفتاد اثر نوشتاری و نرم‌افزاری دیگر از معظم‌له در بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران،عرضه می‌شوند. 

 آثار جدید آیت‌الله العظمی مظاهری با عناوین کتاب  صبر، معاد ، پاسخ به پرسش‌های ازدواج و خانواده ، پاسخ به پرسش‌های جوانان ، مشق اخلاق  ودونرم‌افزار  تفسیر اخلاقی سورۀ لقمان و نرم‌افزار فقهی  کتاب النّکاح  به همراه حدود هفتاد اثر نوشتاری و نرم‌افزاری دیگر از معظم‌له در بيست و هفتمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران،عرضه می‌شوند. 

متن خبر

طاووس بهشت: کتاب «صبر، کیمیای سعادت انسان ،حاصل بیانات اخلاقی آیت الله العظمی مظاهری با موضوع «صبر» است ایشان در این مباحث، صبر را به سه قسم کلّیِ «صبر فردی»، «صبر خانوادگی» و «صبر اجتماعی» منقسم کرده‌اند و با این تقسیم‌بندیِ کلان، نقش صبر و استقامت را در تمام شئون زندگی، برای دستیابی عملی به سعادت و رستگاری انسان، به تصویر کشیده‌اند. این کتاب، در قطع رقعی و در 288 صفحه تنظیم شده است  همچنین  کتاب «معاد، سرنوشت جاودانۀ انسان» حاصل بیانات اخلاقی، اعتقادی معظّم‌له است که مباحث کلّی معاد، به‌گونه‏اى برگزيده و بیان شده است كه نياز كمترى به مقدّمات پیچیدۀ علمى و توضيحات فنّى فراوان داشته باشد و همچنین اکثر قریب به اتّفاق مطالب، با تکیه بر آیات قرآن کریم و با شواهد قرآنى و روایی بیان شده و دارای 224 صفحه  و در قطع رقعی تنظیم شده است. کتاب «پاسخ به پرسش‌های ازدواج و خانواده» نیز حاصل گردآوری مجموعه‌اي از سؤالات واصله از سوی اقشار مختلف مردم با موضوع ازدواج و خانواده، به محـضر ‌آيت ‌‌الله‌ العظمي ‌‌مظاهري و پاسخ‌هاي معظّم‌‌له است که با رعايت اختصار در پاسخ‌ها و همچنين ارائۀ راهکارهای کاربردی و عملی‌، در160 صفحه به مخاطبان گرامی ارائه می‌شود و  کتاب «پاسخ به پرسش‌های جوانان» حاصل گردآوری مجموعه‌اي از سؤالات جوانان و نوجوانان، با تحصیلات و موقعیّت اجتماعی مختلف است که از طریق نامۀ کتبی یا از طریق پایگاه اطّلاع‌رسانی، به‌محـضر آيت ‌‌الله‌ العظمي ‌‌مظاهري ارسال داشته و پاسخ‌هاي کتبی معظّم‌‌له را دریافت نموده‌اند.  برخورداري از بياني ساده و روان و نيز رعايت اختصار در پاسخ‌ها و همچنين ارائۀ راهکارهای کاربردی و عملی‌ در پاسخ به سؤالات، از ويژگي‌هاي اثر حاضر است که در 128 صفحه و در قطع رقعي، تنظيم گرديده است. دفتر پنجم  مشق اخلاق حاوي توصيه‌هاي کوتاه معنوي، برگرفته از آثار و گفتارهاي اخلاقي حضرت آيت الله   مظاهري مي‌باشد که هر دفتر از اين مجموعه، مشتمل بر چهل فراز پندآموز، مزيّن به آيات نوراني قرآن کريم و روايات گهربار اهل‌بيت«سلام‌الله‌عليهم» است و با بياني روان و دل‌نشين، به رشتۀ تحرير درآمده ودفتر پنجم مجموعۀ مشق اخلاق در قطع خشتی کوچک و در 108 صفحه تنظيم شده است. براساس گزارش مؤسّسۀ فرهنگی مطالعاتی الزّهرا«سلام‌الله‌علیها نرم افزار تفسیر اخلاقی سورۀ لقمانو نرم‌افزار فقهی «کتاب النّکاح دواثردیگر این مرجع تقلید است  که منتشر شده ،نرم افزار «تفسير اخلاقي سورۀ مبارکۀ لقمان»، حاوي صوت 31 جلسه از جلسات درس تفسير  آيت‌الله العظمي مظاهري مي‌باشد.اين نرم‌افزار به‌گونه‌اي طراحی شده است که در  انواع دستگاه‌هاي MP3قابليّت اجرا و پخش دارد. همچنين صوت جلسات، در قطعات حدوداً ده دقيقه‌اي جداسازي و تنظيم شده است تا شنيدن آن به ويژه در خودرو، با سهولت بيشتري همراه باشد ،نرم افزار «کتاب النّکاح»، نیز شامل صوت و متن کامل 244 جلسه از دروس خارج فقه معظّم‌له مي‌باشد که طي سال‌هاي 1390 تا 1392 در حوزۀ علميۀ اصفهان، در جمع کثيري از فضلاء و اساتيد اين حوزه القاء گرديده و اينک در يک «DVD» به صورت کتابخانۀ ديجيتال و نرم‌افزار چندرسانه‌اي تنظيم و توليد شده است.  علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهیه این آثار از دهم تا بیستم اردیبهشت 1393 به شبستان مصلای امام خمینی«قدّس‌سرّه»، راهرو 27، غرفه شماره 25 مراجعه یا با شماره تلفن 4463671-0311 (مرکز نشر آثار معظّم‌له) تماس حاصل نمايند.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:29
کد خبر: 6348

https://tavoosebehesht.ir/node/6348

افزودن دیدگاه جدید