شب هشتم؛ شب مدافعان حرم

 مدافعان حرم ثابت کردند حرکت 72 یار امام حسین افسانه نبوده، آنهایی که رشادت ها و جانشفانی های دوران دفاع مقدس را زنده کردند، آنهایی که جان خود را فدا کردند تا حرم به اسارت نرود، تا کشور و ناموسمان در آرامش باشند.

 مدافعان حرم ثابت کردند حرکت 72 یار امام حسین افسانه نبوده، آنهایی که رشادت ها و جانشفانی های دوران دفاع مقدس را زنده کردند، آنهایی که جان خود را فدا کردند تا حرم به اسارت نرود، تا کشور و ناموسمان در آرامش باشند.

متن خبر

يادداشت از : دكتر مهدي مولايي  بعد از برگزاری دومین یادمان سردار شهید حسین ملیکان و 37 شهید محله عباس آباد در سال 1390، تصمیمی ارزشمند گرفته شد تا هر ساله در شب هشتم محرم که به یاد حضرت علی‌ اکبر(ع) جوان، یادمان شهدای محله  عباس آباد آران وبيدگل نیز برگزار شود.5 سال است که این برنامه با همت و تلاش دبیرخانه یادواره و همکاری خانواده های معظم شهدا و مردم محله به خصوص جوانان برگزار می شود و بحمدالله هر سال در مسیر رشد و ارتقا بوده است.  امروزه در کشور ما با وجود برخی مشکلات و ضعف ها کسی نمی تواند منکر نعمت امنیت شود. نعمتی که به قول پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) جزء نعمت هایی است که ناشناخته است.( دو نعمت است كه ناشناخته است: امنیت و تندرستی.). بخش بزرگی از امنیت امروزمان، به خاطر جانفشانی‌ها و رشادت های مدافعان حرم اهل بیت(ع) است. نسل جدیدی که با عشق خالصانه به اهل بیت(ع)، جانشان را در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) در طبق اخلاص گذاشتند، ثابت کردند که نسل حسینی امروز زنده است و نمی گذارد حرم اهل بیت(ع) به اسارت برود. امروز اگر ما به راحتی و در آسایش و امنیت عزاداری می کنیم، درس می خوانیم، زندگی می کنیم، فعالیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، تفریحی و... انجام می دهیم بدون شک مدیون این مدافعان حرم هستیم. زبان و قلم از وصف رشادت این عزیزان و مجاهدان قاصر است؛ اما به هر حال در حد توانمان باید برای بزرگداشت یاد و حرکت و هدف این عزیزان تلاش کنیم.   امسال در ابتكاري جالب شب هشتم محرم يعني شب گراميداشت ياد و خاطره شهداي محله عباس آباد با ياد شهداي مدافع حرم برگزار شد . آنهایی که در این دوران ثابت کردند حرکت 72 یار امام حسین افسانه نبوده، آنهایی که رشادت ها و جانشفانی های دوران دفاع مقدس را زنده کردند، آنهایی که جان خود را فدا کردند تا حرم به اسارت نرود، تا کشور و ناموسمان در آرامش باشند... آنهایی که مظلومانه و غریبانه به دور از وطن در مصاف با شقی ترین افراد روی زمین به وصال خود رسیدند. 

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:10
کد خبر: 7234

https://tavoosebehesht.ir/node/7234

افزودن دیدگاه جدید