تجلیل از ۴۵ خادم و برگزیده مسابقات فرهنگی قرآنی اعتکاف آران و بیدگل

به گزارش خبرنگار طاووس بهشت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته همچون سراسر کشور در آران و بیدگل با کاهش ۳۴ درصدی مواجه بود.

به گزارش خبرنگار طاووس بهشت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته همچون سراسر کشور در آران و بیدگل با کاهش ۳۴ درصدی مواجه بود.

متن خبر

.به گزارش خبرنگار طاووس بهشت؛ حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در آیین تجلیل از معتکفان،عوامل اجرایی و برگزیدگان مسابقات قرآنی اعتکاف سال ۹۷ شهرستان آران و بیدگل گفت: امسال آیین معنوی اعتکاف با حضور یک هزار و ۶۳۲ معتکف در ۲۱ مسجد شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۸ نفر از معتکفان زن بودند که ۶۲ درصد از کل معتکفین شهرستان را تشکیل دادند.   رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی آران و بیدگل اظهار داشت: یبیشترین تعداد معتکفین در یک مسجد به ترتیب به مساجد اعظم محقق با ۲۳۱معتکف، جامع قاضی با ۲۱۰معتکف و صاحب الزمان(عج) سلمقان با ۲۱۰ معتکف اختصاص دارد. حجت الاسلام مردان با اشاره به همزمانی اعتکاف با ایام تعطیلات نوروزی و ایام مسافرت خانواده ها بیان داشت: اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته همچون سراسر کشور در آران و بیدگل با کاهش ۳۴ درصدی مواجه بود و البته علیرغم کاهش معتکفین، برنامه های اعتکاف در کلیه مساجد شهرستان از لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشت.رئیس ستاد اعتکاف آران و بیدگل افزود: از لحاظ تحصیلات، ۳۹ درصد معتکفین امسال تحصیلات بالای دیپلم، ۱۷ درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم بودند. همچنین ۳۷ درصد معتکفین امسال شهرستان آران و بیدگل، دانشجو، طلبه و دانش آموز بودند. مردان با بیان اینکه در مجموع یک هزار و ۳۵۸ نفر و به عبارتی ۸۳ درصد معتکفین در مناطق شهری و ۲۷۴ نفر در مناطق روستایی شهرستان معتکف شدند، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش سامانه ثبت اطلاعات معتکفین،  ۴۸۳ نفر یعنی ۳۰ درصد شرکت کنندگان اعتکاف امسال سابقه بیش از سه بار شرکت در این مراسم را داشتند.رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در ادامه بیان داشت: ۵۷ درصد معتکفین امسال شهرستان متاهل و ۴۶ درصد مجرد و بیشترین رده سنی شرکت کنندگان در آیین اعتکاف ۱۵ تا ۲۰ سال بودند و ۵۴۴ نفر هم در رده سنی بالای ۴۰ سال حضور داشتند. حجت الاسلام مردان افزود: برنامه های متنوعی برای اعتکاف امسال برنامه ریزی شد که اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، مسابقه کتابخوانی شبان عاشق، مسابقه دل نوشته و اعزام سخنران و مداح از مهم ترین این برنامه ها بود. وی اضافه کرد: امسال در مسابقه قرآنی طرح با قرآن در زلال اعتکاف که به صورت کشوری برگزار شد، یک هزار و ۱۷۵ نفر از آران و بیدگل شرکت کردند که بیشترین میزان مشارکت در مسابقه در سطح استان اصفهان بود. در پایان این مراسم قرعه کشی مسابقات قرآنی و فرهنگی اعتکاف برگزار شد و اسامی ۴۵ نفر  از برگزیدگان مسابقات و خادمین منتخب اعتکاف شهرستان برای اعزام به مشهد مقدس اعلام شد. انتهای پیام/  شبستان

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:02
کد خبر: 5529

https://tavoosebehesht.ir/node/5529

افزودن دیدگاه جدید