اقامه عزای سوگواران حسینی، در علوی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) : همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، علوی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران، آماده ی میزبانی از سوگواران حسینی است.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) : همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، علوی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران، آماده ی میزبانی از سوگواران حسینی است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار طاووس بهشت؛ مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، علوی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران، آماده ی میزبانی از سوگواران حسینی است. سید جواد تکیه، ساعاتی قبل، در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: همزمان با شروع ماه محرم الحرام و همگام با سراسر ایران، مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش، با عنوان بصیرت عاشورایی، در حرم مطهر پیام آور واقعه ی عاشورا به ایران، برگزار می شود. وی اظهار داشت: صحن و سرای حرم مطهر فرزند بلافصل امیر مومنان، علی (ع)، با پرچم ها و بیرق های عزاداری سرور و سالار شهیدان سیاه پوش شده و چهره ی این آستان مقدس را عزادار کرده است. مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) تاکید کرد: با گذشت ۱۴ قرن از حادثه ی کربلا، هنوز پیام های این قیام سراسر حزن و اندوه، در قلب شیعیان و دیگر انسان های آزاده ی جهان متبلور می شود. وی خاطر نشان کرد: عزاداران و سوگواران حضرت سیدالشهداء(ع)، با به تن كردن لباس های مشكی و نصب پرچم عزا بر فراز گنبد امام زاده محمد هلال بن علی(ع)، خود را برای برگزاری با شكوه ترین مراسم عزاداری سیدالشهداء آماده كرده اند. تکیه بیان داشت: در این ایام سراسر حزن و ماتم، هیئات مذهبی شهرستان، در دو قالب زنجیر زنی و سینه زنی، مسیر حسینیه ها و تکایا، تا حرم مطهر اولین مهاجر علوی به ایران را با پای پیاده و دلی حزن آلود طی خواهند کرد و در پایان، در آستان این امام زاده ی عظیم الشان، به اقامه ی عزا خواهند پرداخت.   وی با اشاره به اینکه عزاداری مردم آران و بیدگل، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، به طور مستقیم، از شبكه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد افزود: سنتی بودن مراسم عزاداری در این شهرستان، جلوه ی خاصی به هیئات مذهبی بخشیده، به طوری كه در حال حاضر نیز، دستجات و هیئات، هنگام شروع عزاداری، در رثای امام حسین(ع) و یاران با وفایش، نوحه ای می خوانند و این نوحه، در طول مسیر، توسط جمعیت عزادار، تکرار می شود. مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در پایان تاکید کرد: برگزاری همایش ملی العطش، شیر خوارگان حسینی و همایش احلی من العسل، از دیگر برنامه های مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این حرم مطهر می باشد.   انتهای پیام/14

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:01
کد خبر: 5447

https://tavoosebehesht.ir/node/5447

افزودن دیدگاه جدید