۳۰ ایده برای فعالیت‌های عاشورایی در فضای مجازی

در آستانه ماه محرم جمعی از فعالان رسانه ای، فرهنگی و طلاب شهر مشهد در جلسه ایده پردازی با موضوع «محرم و ۱۳ آبان» به این سوال پاسخ دادند که فعالین فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت ها چه کارهایی می توانند انجام دهند.

در آستانه ماه محرم جمعی از فعالان رسانه ای، فرهنگی و طلاب شهر مشهد در جلسه ایده پردازی با موضوع «محرم و ۱۳ آبان» به این سوال پاسخ دادند که فعالین فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت ها چه کارهایی می توانند انجام دهند.

متن خبر

طاووس بهشت: در آستانه ماه محرم جمعی از فعالان رسانه ای، فرهنگی و طلاب شهر مشهد در جلسه ایده پردازی با موضوع «محرم و ۱۳ آبان» به این سوال پاسخ دادند که فعالین فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و سایت ها چه کارهایی می توانند انجام دهند. فهرست دسته بندی شده ایده ها  به این شرح است: ملاحظات محتوایی شعار محوری: پیشنهاد می‌شود رسانه های برخط، در محرم امسال شعاری محوری را انتخاب و به عنوان پیشانی بند رسانه خود ( در هِدِر یا به عنوان یک نماد) درج نمایند. می توان درباره این شعار نیز محتواهای مرتبط اعم از عکس، فیلم، مصاحبه، گزارش، مقاله و… هم تولید کرد. برخی شعارهای پیشنهادی: هیهات من الذله: جمعی از هیئات مذهبی کشور ذیل جامعه ایمانی مشعر این شعار را محور فعالیت تبلیغی خود قرار داده اند. لبیک یا حسین(ع) نه می بخشیم، نه فراموش می‌کنیم: بازخوانی جنایت‌های آمریکا در قرن گذشته علیه ایران و منافع ملی ایرانیان و توجه دادن به این مهم که گناه فتنه گران سال ۸۸ به قول رهبر انقلاب «نابخشودنی» است/ جنایت قاتلان اباعبدالله(ع) تا ابد نه فراموش می شود و نه بخشیده( لعن های زیارت عاشورا) یاحسین، یا یزید راه دیگری وجود ندارد لبیک یاحسین یعنی… توجه به موضوع ابعاد توبه و تناسب آن با قیام اباعبدالله(ع) و توجه به مقایسه غلط و جهت دار توبه جناب «حُر» با سران فتنه۸۸ توجه به تحولات منطقه، بیداری اسلامی و عاشورا: استقامت، عزاداری آزادانه برای اولین بار در یَمَن و… توجه به جریان سازش در بدنه دولت و موضوع لبخند به استکبار و استفاده ابزاری از تحریم مذاکره با یزید معنا ندارد آب را تحریم کردند شهادت را انتخاب کردیم حماسه و عاطفه معامله آب و آبرو چون من و چون او حماسه حسینی، دیپلماسی خمینی   توجه به رابطه کم بودن عدد۷۲ در مقابل هزاران نیروی یزیدی و آیه «کم من فئته قلیله، فئته کثیره باذن الله» و ارتباط آن با استقامت توجه به جمله راهبردی امام خمینی درباره استقامت: اگر ما را محاصره اقتصادی کنند، فرزند «رمضانیم» و اگر ما را محاصره نظامی کنند، فرزند «عاشوراییم» غیرقابل اعتماد بودن آمریکا – غیر قابل اعتماد بودن جریان مقابل با سیدالشهداء(علیه السلام) تبیین مولفه های یک هیئت سکولار با شعار «هیئت سکولار اینگونه است»   کلید واژه هایی که باید مورد توجه قرار گیرد : عاشورا: شهادت طلبی/ ظلم ستیزی/ آزادگی/ حقیقت طلبی/ ایثار/ وحدت سیزدهم آبان: استکبارستیزی/ استقلال طلبی/ آرمانگرایی/ حفظ روحیه انقلابی / بصیرت افزایی محورهایی که توسط قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی پیشنهاد شده است: شب اول: شکستن پیمان با نائب امام به بهانه تامین معیشت دنیایی شب دوم: حرکت عاشورایی کاروان انقلاب با هدف اصلاح در عین محاصره و تحریم شب سوم: استکبار ضد انسانیت شب چهارم: مادران ضد استکباری شب پنجم: هر چه داریم در راه مبارزه می دهیم شب ششم: بی یاری امام حسن (ع) سنگ بنای شکل گیری پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ شب هفتم: استکبار کودک کش شب هشتم: جوان مومن انقلابی ضد استکبار است… شب نهم: امان نامه را از دشمنان نمی گیریم شب دهم: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا   پیشنهادات تولیدی، توزیعی یا اجرایی: استفاده از اشعار و نغمه های عاشورایی شهید رجب بیگی و تجمع کنندگان در جریان تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ – همزمانی تجمعات در مقابل لانه جاسوسی با تاسوعا و عاشورا توزیع و ترویج طرح های خام انقلابی و دارای نمادهای ضداستکباری(جامعه ایمانی مشعر طرح سِن، شعرخوانی پایانی هیئت و… را آماده سازی کرده است.) معرفی و پوشش رسانه ای و خبری هیئات مذهبی که دارای رویکرد انقلابی هستند توزیع و نشر کلیپ های «نبض روضه» پایگاه اینترنتی مستضعفین تی وی مجموعه پوسترهای «رمی جمرات» نهضت مردمی پوستر انقلاب ترویج آهنگ‌های پیشواز محرم با رویکرد انقلابی و شهادت طلبی از بسته پیشنهادی تلاقی محرم و ۱۳ آبان قرارگاه شهید باقری در سایت q-b.ir استفاده شود. تشابه سازی نامه های کوفیان و امان نامه شهر ترجمه رجزخوانی سیدالشهدا و تبدیل به فضای امروزی مسابقه عکاسی از نمادهای انقلابی در عزاداری ها، هیئات و دسته جات ایجاد دایرکتوری از پایگاه های اینترنتی عاشورایی و بانک های محتوایی مربوط به محرم تهیه طرح های ساده محتوایی از جملات بزرگان جهت نشر در شبکه های موبایلی و اجتماعی کمپین بزرگ « لبیک یا حسین یعنی…» : افراد در فضای تعاملی و مشارکتی، تفسیر خود از لبیک یا حسین را می گویند. این طرح که برگرفته از سخنرانی معروف سیدحسن نصرالله است سعی دارد در بخش دوم این جمله این نکته را یادآور شود که ممکن است همه به حسین لبیک بگویند اما معنای لبیکشان آن چیزی نباشد که امام زمانشان از او خواسته است.   قالب های در دسترس: نماهنگ، نواهنگ، پادکست و رادیو اینترنتی/ عکس/ داده نما(اینفوگرافیک)،پوستر، طرح گرافیکی، پس زمینه تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی، فتوکامنت/ پیامک/ دستگاه های ارسال انبوه بلوتوث/ شبکه های موبایلی(واتس آپ، اینستاگرام، تلگرام و…)/ وبلاگ، پایگاه‌های اینترنتی، کمپین های مجازی، میکروبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی/ برنامه‌های کاربردی اندرویدی و… / تکنولوژی واقعیت افزوده/ ایمیل/ نشریه الکترونیکی/ پویانمایی سه بعدی و دوبعدی(سبک)/ آهنگ پیشواز/ نرم افزار چندرسانه ای/ مخاطب مورد توجه: داخلی: نوجوان دانش آموز و جوان دانشجو - زنان - عموم بین المللی: عرب زبان اهل تشیع و اهل تسنن – انگلیسی زبان غیرمسلمان و مسلمان

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:11
کد خبر: 7350

https://tavoosebehesht.ir/node/7350

افزودن دیدگاه جدید