جملات قصار حاج حسین

8 اسفند ماه مصادف با سالگرد شهادت امیر سپاه اسلام سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده رشید و دلاور لشگر 14 امام حسین(ع)است. به این مناسبت جملات قصاری از آن شهید بزرگوار تقدیم می شود .

8 اسفند ماه مصادف با سالگرد شهادت امیر سپاه اسلام سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده رشید و دلاور لشگر 14 امام حسین(ع)است. به این مناسبت جملات قصاری از آن شهید بزرگوار تقدیم می شود .

متن خبر

طاووس بهشت: 8 اسفند ماه مصادف با سالگرد شهادت امیر سپاه اسلام سردار شهید حاج حسین خرازی فرمانده رشید و دلاور لشگر 14 امام حسین(ع)است. به این مناسبت جملات قصاری از آن شهید بزرگوار تقدیم می شود . 1- هر چه كه می‌كشیم و هر چه كه بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد. 2- ما نباید فرقی بین جهاد و نماز ، جهاد و روزه بگذاریم ، هر سه یکی است . نماز و روزه هر دو عین جهاد کردن ماست و جهاد ما عین نماز خواندن و روزه گرفتن ماست. 3- قرآن می خواهد ما به کیفیت برسیم ، می خواهد انسان بشویم ، در این جنگ هم که الان داریم انجام وظیفه می کنیم ، ما را انسان بکند. 4- اگر کار برای خداست ، گفتن پس برای چه ؟ 5- هدف بیشتر این شهادت ها تربیت ما انسانهای خاکی است 6- ما اگر تعهد پیدا کردیم ، اگر آگاه شدیم به اینکه باید بیاییم و در جبهه حضور پیدا کنیم ، باید بیاییم و بعد هم به خدا توکل کنیم و خدا همانطور که انبیاء را در لحظات اضظراب کمک کرد ، ما را هم کمک می کند. 7- اگر برای خدا جنگ می‌كنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش كنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر كار برای خداست گفتنش برای چه؟ 8- در هر شهیدی یک خصیصه ای ، یک اخلاق نیکو و پسندیده ای است که اگر ما به آن تأسی کنیم ، برای ما می تواند رهنمون و هدایت گر باشد . 9- خداوند ما را هم از این نعمت برخوردار کرده که از جامعه ما شهدایی می گیرد وما را به این شهدا ، به مقام اخلاق این شهدا ، توجه می دهد تا ما نیز همچون شهدا باشیم. 10- در مشكلات است كه انسانها آزمایش می‌شوند. صبر پیشه كنید كه دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم. 11- سهل‌انگاری و سستی در اعمال عبادی تأناثثیر نامطلوبی در پیروزی‌ها دارد. 12- همه ما مكلفیم و وظیفه داریم با وجود همه نارسایی‌ها بنا به فرمان رهبری، جنگ را به همین شدت و با منتهای قدرت ادامه بدهیم زیرا ما بنا بر احساس وظیفه شرعی می‌جنگیم نه به قصد پیروزی تنها. 13- مطبوعات ما جنگ را درشت می‌نویسد، درست نمی‌نویسد. 14-مسأله من تنها جنگ است و در همان جا هم مسأله من حل می‌شود. 15- همواره سعی‌مان این باشد كه خاطره شهدا را در ذهنمان زنده نگه داریم و شهدا را به عنوان یك الگو در نظر داشته باشیم كه شهدا راهشان راه انبیاست و پاسداران واقعی هستند كه در این راه شهید شدند. 16- اگر در پیروزی‌ها خودمان را دخیل بدانیم این حجاب است برای ما، این شاید انكار خداست. 17- ما لشگر امام حسینیم، حسین وار هم باید بجنگیم، اگر بخواهیم قبر شش گوشه امام حسین (ع) را در آغوش بگیریم كلامی‌ و دعایی جز این نباید داشته باشیم: «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.»

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:08
کد خبر: 7066

https://tavoosebehesht.ir/node/7066

افزودن دیدگاه جدید