استقبال از خط شكنان از ميدان بسيج تا حرم

ستاد برگزاری مراسم استقبال از شهدای گمنام شهرستان آران و بیدگل اعلام کرد مراسم تشییع شهدای گمنام غواص در آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

ستاد برگزاری مراسم استقبال از شهدای گمنام شهرستان آران و بیدگل اعلام کرد مراسم تشییع شهدای گمنام غواص در آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

متن خبر

طاووس بهشت: طبق اعلام این کمیته این مراسم روز چهارشنبه ۱۴ مرداد از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد. مسیر اعلام شده‌ی مراسم از میدان بسیج آران و بیدگل به سمت خیابان امام خمینی(ره)، میدان شهدا، میدان امام حسن(ع) و آستان مقدس محمد هلال بن علی(ع) است. شایان ذکر است ۲۸ اردیبهشت ماه پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. طبق اعلام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. در این عملیات گردان امام محمد باقر(ع) که متشکل از جوانان آران و بیدگلی است، به عنوان خط شکن وارد عمل شده بود. پیکر مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از ۵ ساعت به طول انجامید. از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید ۵۰ شهید از این شهدا تاکنون شناسایی شده است.

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:20
کد خبر: 8154

https://tavoosebehesht.ir/node/8154

افزودن دیدگاه جدید