سی و هفتمین یادواره سرداران،150شهید و 5شهید گمنام شهر نوش آباد برگزار شد.

 مراسم سی و هفتمین یادواره سرداران،150شهید و 5شهید گمنام شهر نوش آباد دوشنبه شب همزمان با شب شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

 مراسم سی و هفتمین یادواره سرداران،150شهید و 5شهید گمنام شهر نوش آباد دوشنبه شب همزمان با شب شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فرهنگی طاووس بهشت،حجت الاسلام و المسلمین پناهیان سخنران این مراسم در آغاز صحبت های خود با اشاره به نامه 31 نهج البلاغه به اهمیت تاریخ و مطالعه آن پرداخت و گفت در میان تاریخ‌های مختلف تاریخ اسلام اهمیت فراوانی دارد. وی افزود با مطالعه تاریخ می‌توان در حوادث جاری با بصیرت و اگاهی گام برداشت. حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ایین های عاشورایی در شهر نوش آباد افزودند: روضه  انسان را سیاسی-تاریخی بار می اورد وی همچنین تعزیه را هنری بومی دانستند که در تمامی زمان ها مورد تایید مراجع و علما بوده است. این خطیب توانا دین و سیاست را ملازم و همراه همدیگر معرفی کرد و به پیمان عقبه اشاره کرد. ایشان پیمان عقبه را یک پیمان سیاسی معرفی کردند و افزودند: پس از دعوت مسلمانان مدینه از پیامبر (ص) ایشان سه شرط برای پذیرش این دعوت قرار دادند و اولین اقدامی که کردند تعیین 12 نفر بعنوان رییس در مدینه بود یعنی اقدامی کاملا سیاسی. ایشان در ادامه گریزهایی به وقایع زمان امام علی (ع) و امام حسن (ع) داشتند و خاطرنشان کردند با مطالعه تاریخ میتوان راه را یافت و در کوره راه ها راه را گم نکرد. فاطمه بی خوابی/انتهای پیام

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:04
کد خبر: 5626

https://tavoosebehesht.ir/node/5626

افزودن دیدگاه جدید