شب شهدای محله عباس آباد و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی طاووس بهشت، همزمان با شب هشتم محرم، شب حضرت علی اکبر (ع)، در حسینیه رضویه محله عباس آباد آران و بیدگل، مراسم بزرگداشت یاد شهدای محله عباس آباد و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی طاووس بهشت، همزمان با شب هشتم محرم، شب حضرت علی اکبر (ع)، در حسینیه رضویه محله عباس آباد آران و بیدگل، مراسم بزرگداشت یاد شهدای محله عباس آباد و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

متن خبر

شهیدانی که در قامت علی اکبر راهی جبهه های حق علیه باطل شدند و در قامت علی اصغر (ع) بازگشتند. آنانکه دست شستند از هرآنچه که بوی مادیت و دنیوییت از آن به استشمام می‌رسید. جوانانی که چون علی اکبر (ع) مشتاقانه به استقبال شهادت رفتند و با لبخند مرگ را حریصانه در برگرفتند. جوانانی که در بهاری ترین روزهای عمرشان آگاهانه قدم در راهی گذاشتند و قمار عشق باختند با حضرت دوست و در این راه پاک باختند آنچه را که داشتند و خریدار جانهایشان یگانه معبود هستی شد و چه نیکو معامله ایست معامله با دادار هستی. جوانمردانی که ندای هل من ناصر امامشان را شنیدند و فرسنگ ها از شهر و دیارشان دور گشتند و تنها برا زنده نگهداشتن اسلام جنگیدند و غریبانه جان دادند. و کسی چه میداند که انها در نجوای شبانه اشان با پروردگارشان چه گفتند که او خود مشتاقانه خریدار آنها شد و دیدار مولایشان اباعبدالله در لحظه جان دادن نویدی بود بر انچه در پیش رویشان بود از احلی من العسل. هستند هنوز از تبار این مردان، مردانی که مشتاقانه ترک یار و دیار می-کنند و برای دفاع از حریم عقیله بنی هاشم دست از سر میشویند و گام در راه خدا میگذارند که باب شهادت باز است هنوز. شب هشتم محرم نه تنها شب شهداست که شب پدران شهدا نیز هست، آنانکه با دست خویش میوه دلشان و عصای پیریشان را عازم نبرد کردند و دل کندند از خنده‌های دلربای پسرانشان و چشم بستند بر قامت رعنای جوانشان. براستی چگونه یک پدر می‌تواند با دستان خویش لباس سپید کفن را بر تن خون آلود جوانش بپوشاند؟ شاید آخرین خواسته هریک از این پدران نیز همانند آخرین خواسته اباعبدالله از میوه دلش بود آنگاه که فرمود: علی اکبر قدری آرام برو و در مقابل دیدگانم قدم بزن تا قد و بالایت را ببینم...و چه سخت است داغ جوان آنهم جوانانی چون علی اکبر(ع). شب هشتم محرم هم شب شهیدان است هم شب پدران شهدا، چرا که آنان خوب می‌دانند آنچه را که بر دل پدر رعناترین جوان کربلا گذشت. به همین مناسبت امسال نیز همچون سال‌های گذشته در حسینیه رضویه محله عباس آباد در شب هشتم محرم طی مراسمی بزرگ داشته می‌شود یاد علی اکبران دوران و از پدرانشان تجلیل می‌گردد. سخنرانان مراسم حجت‌الاسلام شیخ علی رحمتی، حجت‌الاسلام دکتر باغبانی همراه با اجرای سرود گروه سرود قرائت قرآن مکتب المهدی و با مداحی مادحین اهل بیت عصمت و طهارت آقایان ناظر حضرتی و فایض. فاطمه بی خوابی/انتهای ‍‍‍‍‍‍‍پیام

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:04
کد خبر: 5619

https://tavoosebehesht.ir/node/5619

افزودن دیدگاه جدید