ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در شهرستان‌های استان اصفهان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نمایشگاه قرآن از ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در شهرستان‌های استان اصفهان سخن گفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نمایشگاه قرآن از ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در شهرستان‌های استان اصفهان سخن گفت.

متن خبر

به گزارش خبرنگار طاووس بهشت، میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با اشاره به مراسم جزءخوانی قرآن کریم در آستان امامزاده محمد‌ هلال ابن علی(ع) این شهرستان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ویژه که در این ماه در شهرستان اجرا می‌شود، آیین ملی جزءخوانی قرآن کریم در حرم مطهر امامزاده محمد‌ هلال ابن علی(ع) است که با همکاری سازمان اوقاف برگزار می‌شود و به صورت پخش زنده از شبکه اصفهان و شبکه قرآن به روی آنتن می‌رود.   وی با بیان اینکه آران و بیدگل شهرستان نمونه قرآنی کشور به شمار می‌رود، افزود: قصد داریم تا پایان ماه مبارک رمضان از پیش‌نویس منشور شهر نمونه قرآنی رونمایی کنیم.   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: همچنین مجموعه‌ای از تصاویر مراسم جزء‌خوانی تهیه شده که قصد داریم آن را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اصفهان به معرض نمایش بگزاریم.   وی ادامه داد: برگزاری شب شعر، کتابت آیات قرآن کریم، مسابقات قرآنی وغیره از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ِآران و بیدگل است.   نمکی از نیاز شهرستان‌ها به برپایی نمایشگاه‌های قرآنی بزرگ گفت و افزود: ماه رمضان فرصت ویژه‌ای برای بازشناسی ظرفیت‌های قرآنی شهرستان‌ها است؛ از سویی نمایشگاه‌های بزرگ قرآن مهمولا در مراکز استان برگزار می‌شوند ولی انتظار می‌رود چنین نمایشگاه‌هایی در ابعاد کوچک‌تر و به صورت متمرکزدر شهرستان‌های مختلف و با شرکت نمایندگان موسسات قرآنی برپا شوند تا شهرستان‌ها نیز از فرصت‌هایی از این دست بهره‌مند شوند.   گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از (5 لغایت 11 خرداد) از ساعت 17 الی 23 در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان در حال برگزاری است.   انتهای پیام/ فاطمه بی خوابی

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 19:02
کد خبر: 5507

https://tavoosebehesht.ir/node/5507

افزودن دیدگاه جدید