زی طلبگی از دیدگاه رهبر انقلاب در "آفاق"
در این شماره در گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره شأن طلبگی آمده است: «شأن طلبگی این است که انسان یک زیّ متوسطی همراه با قناعت، سلامت مالی و سادگی به طور نسبی برای خودش نگه دارد. سلامت اخلاقی، خیلی مهم است. آن وقت قداست حفظ خواهد شد. به گزارش بخش خبری طاووس بهشت به نقل از تریبون، چهل و ششمین شماره دوماهنامه فرهنگی اجتماعی آفاق به همت مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به جامعة المصطفی العالمیة(ص) منتشر شده است.در ابتدای این مجله بعد از مناجات، بیانات امام خمینی(ره) درباره تحصیل و روحانیت و هم چنین بیانات مقام معظم رهبری درباره تحصیل و روحانیت آمده است.شأن طلبگیدر این شماره در گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره شأن طلبگی آمده است: «شأن طلبگی این است که انسان یک زیّ متوسطی همراه با قناعت، سلامت مالی و سادگی به طور نسبی برای خودش نگه دارد. سلامت اخلاقی، خیلی مهم است. آن وقت قداست حفظ خواهد شد. یک وقتی به مناسبتی خدمت امام قدس سره رسیدیم؛ صحبت راجع به یک روحانی بود که یک تخلفی کرده بود و امام قدس سره با ما مشورت می کردند که با او چگونه رفتار شود. من به ایشان مفصل گفتم این پیروزی شما در انقلاب، محصول هزار سال آبروی روحانیت شیعه است ـ و الا چرا باید وقتی یک مرجع به میدان آمد، مردم این طور به دنبالش بیایند و جانشان را فدا کنند، که در نهضت امام بزرگوار ما کردند. هزار سال آبروی شیعه متراکم شد تا به این جا رسید که یک مرجعی مثل امام بزرگوار ما که جرئت داشت، شجاعت داشت، پا بگذارد وسط میدان، و مردم هم به دنبالش بیایند ـ حالا بعضی از این هم لباس های ما مثل موریانه ای که در یک بنایی بیفتد، دارند این آبروی هزار ساله را ذره ذره می خورند و از بین می برند؛ ایشان هم این معنا را تصدیق کردند. واقع قضیه همین است. باید مراقب باشیم ما جزو آن موریانه ها نباشیم. خدای نکرده هر عمل زشت و وقیح و یک کار نامناسبی که از یکی از ما ها سر بزند، رخنه ای در آن ذخیره ارزشمند هزار ساله روحانیت و علمای شیعه است.»در بخش عرفان، اخلاق، تربیت:«سیری در ابعاد، جایگاه و وظایف اوتوا العلم»، «باید دست به شستشو بزنیم»، «برکات یک قانون»، «پندهای تکان دهنده امیر المؤمنین علیه السلام»، «دانش ها»، «شناخت افراد/خطر نفاق»، «امر به معروف و نهی از منکر از امیر المؤمنین علیه السلام»، «به سمت خدا، گزارشی از اعتکاف» و «چند نکته از هزار» را می خوانید. در بخش آموزش و پژوهش: «چرا باید استاد مطهری را الگو قرار دهیم»، «هر پایان نامه باید پاسخی باشد به یک نیاز»، «همهمه با طعم طلبگی»، «تعادل بین ظاهر و باطن انسان»، «چرا فلسفه بخوانیم»، «خطر فلسفه نقدی بر چرا فلسفه بخوانیم»، «آیا فلسفه کشک است/نشست علمی جایگاه و ضرورت فلسفه»، «خواب در کلاس »، «نگاهی به وضعیت حدیث در عصر صادقین علیهما السلام» و «آب در روایات» را می خوانید.«فرهنگ طلبگی» و «اهداف و انگیزه های طلبگی» را در بخش «و اما طلبگی» میخوانید.در بخش بین الملل آمده است: «فتنه انگیزی مذهبی در سریال ماه رمضان (حسن و حسین و معاویه)»، «بررسی تاریخی تعامل و چالش میان شیعه و سنی در کشمیر»، «وضعیت مسلمانان در اروپا»، «تأثیر انقلاب اسلامی بر احیای اسلامی در فیلیپین»، «مقایسه حقوق بشر از دیدگاه اسلام و غرب» و «تلخ و شیرین تبلیغ در بنگلادش».«تنها شیعه یک شهر سه میلیونی»، «این سرنوشت و خدا بود که مرا به سمت ایران کشاند» در بخش دیدار و گفت و گو آمده است.«علی علیه السلام همانند کعبه»، «اهداف و فلسفه آزمایش در قرآن کریم»، «سیاست از دیدگاه امام خمینی قدس سره»، «مکانة الزهرا علیها السلام عندالفریقین»، «نگاهی به قناعت در سخنان امیر المؤمنین علیه السلام»، «فعالیت های اقتصادی امام حسن علیه السلام»، «البقیع جریمة لن تموت» در بخش سیاست و اجتماع آمده است.در بخش فرهنگ و هنر به: «ترنم احساس»، «آثار برگزیده ادب فارسی منطق الطیر»، «آن روزها/گلچینی از خاطرات طلبگی و دفاع مقدس»، «زینب علیها السلام اسوه صبر»، «المصطفی نیازمند یک نهضت قرآنی و حدیثی است»، «پشت خاکریز/ فرمانده یعنی…»، «دختر دانا»، «به یاد چشمه ای که از آن نور و تبسم جاری است» و «معرفی کتاب» پرداخته شده است.و در بخش اخبار نیز: «اخبارمجتمع و اخبار جهان» را مطالعه خواهید کرد.و در بخشی از این نشریه با عنوان تلخ و شیرین از تبلیغ در بنگلادش می خوانید: «تعطیلات تابستانی ۱۳۸۰ به کشورم بنگلادش برگشتم، بسیار برایم جالب بود زیرا ابتدائا با این سئوال مواجه شدم که چرا مسیحی شده ای؟! ظاهرا وقتی در سال ۱۳۷۸ به ایران سفر کرده بودم وهابیان به مردم گفته بودند که فلانی از دین اسلام خارج و مسیحی شده است! به مردم گفتم آیا ایران کشوری مسیحی است؟! اگر مسیحی شده بودم چرا به ایران رفتم؟! وهابی ها فعالیت های مرا زیر ذره بین گذاشته بودند. مدتی تقیه می کردم اما در این ۴ سال اخیر که ماه های رجب، شعبان و رمضان برای تبلیغ می رفتم، مراسم سال روز ولادت و شهادت ائمه علیهم السلام را علنا برگزار می کردم و نیز کتاب هایی که از منابع اهل بیت علیهم السلام ترجمه کرده بودم و چاپ شده بود، بین مردم توزیع می کردم. این کارها باعث شده بود وهابی ها بسیار از دستم عصبانی بشوند، به همین خاطر یک بار سر یک مسئله کوچک با من درگیر شدند و بحث را به مناظره کشاندند و وقتی در مناظره شکست خوردند به من حمله کردند طوری که بستگانم جانم را نجات دادند. آن ها شیعه را کافر می دانند و تبلیغ می کردند که فلانی شیعه و کافر است.خنثی کردن شر وهابی هاتصمیم گرفته بودم با هماهنگی با کانون مسجد و امام جماعت در ماه رمضان تفسیر قرآن بگویم. کانون موافقت کرد اما امام جماعت به شدت مخالف بود و حتی هم اهانت هم کرد. تمام تلاششان را با گروهی از وهابی ها انجام دادند تا مردم را علیه من بشورانند. شایعه کردند فلانی قرار است روز جمعه نماز جمعه بخواند و در خطبه ها علیه امام جماعت فعلی سخن بگوید.اما من آن روز با توسل به ائمه به مسجد نرفتم و توطئه آنها هم خنثی شد. بروشوری هم در جواب بروشور توهین آمیز آن هم با کمک دوستان نوشتیم و پخش کردیم. اقدامات قانونی هم انجام گرفت و آنها بابت بروشور مجبور شدند در دادگاه حاضر شوند و جواب بدهند. مردم نیز کم کم متوجه کذب بودن مطالب بروشور آن ها شدند و از بنده عذرخواهی کردند.کینه دیرینه وهابی ها از شیعیان [در این منطقه] به چه علت است:۱- افزایش روز افزون شیعیان در این منطقه (تا قبل از سال ۱۹۹۲ شیعه ای در منطقه نبود)۲- فعالیت های تبلیغی بنده باعث تقویت شیعیان گردید (اولین فردی هستم که به ایران آمد و بعد از بازگشت فعالیت های تبلیغی گسترده را شروع کرد.)۳- ترجمه کتب معارفی اهل بیت علیهم السلام که باعث عصبانیت وهابیت شده است (برخی کتاب ها ترجمه بنده است)۴- اشتباه برخی از دوستان که معتقدند شیعه نباید در مسجد اهل سنت نماز بخواند، باعث پخش این شایعه شده است که وقتی کسی شیعه شود نماز نمی خواند.۵- تأسیس مدرسه ابتدایی و آشنایی کودکان و نوجوانان با معارف اهل بیت علیهم السلام.۶- تأسیس کارخانه ای تولیدی و ایجاد اشتغال برای شیعیان که حساسیت وهابیت را برانگیخت.۷- ارتباط خوب بنده با علما و امامان جماعات منطقه۸- ارتباط با علما و شخصیت های کشوری که در ایام حج با هم آشنا شدیدم و باز دید آن ها از فعالیت های شیعیان منطقه که باعث عصبانیت بیش تر وهابیت شده است.»چهل و ششمین شماره دوماهنامه آفاق به مدیر مسؤولی سید سجاد هاشمیان و سردبیری علی الله اکبری شهریور و مهرماه ۱۳۹۰ در ۱۳۲ صفحه منتشر شده است.
https://tavoosebehesht.ir/node/6750
افزودن دیدگاه جدید