مساجد حافظ نظامند/در دوران انقلاب رسانه ای مطمئن تر از مسجد نبود

امام جماعت مسجد الاقصی مسجد را مطمئن ترین و گسترده ترین رسانه دانست و گفت: تمام اطلاع رسانی های انقلابی در مسجد صورت می گرفت.

امام جماعت مسجد الاقصی مسجد را مطمئن ترین و گسترده ترین رسانه دانست و گفت: تمام اطلاع رسانی های انقلابی در مسجد صورت می گرفت.

متن خبر

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جماعت مسجد الاقصی تهران با تاکید بر نقش مهم مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که «ما برای مساجد انقلاب کردیم» به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مساجد در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، پایگاهی مهم برای تجمع مومنین، متدینین و ارداتمندان به امام خمینی(ره) بودند و از همین طریق، پیام حضرت امام خمینی(ره) و همچنین رهنمون های سایر مراجع و علما در راستای اهداف رهبر بزرگ انقلاب به گوش مردم می رسید. وی افزود: با نگاهی به روند پیش روی انقلاب، نمی توان کتمان کرد که پیش از پیروزی انقلاب، رسانه ای مهم تر، مطمئن تر و گسترده تر از مسجد وجود نداشت و تمامی اطلاع رسانی های انقلابی برای پیروزی انقلاب در همین مکان مسجد صورت می گرفت. حجت الاسلام ابراهیمی حضور ائمه جماعات را امری مهم و موثر در این دستاورد مهم و ارزنده برشمرد و توضیح داد: ائمه جماعات مساجد با استفاده از رسانه منبر و ایراد سخنرانی ها و هدایت مردم در جریان انقلاب زحمات بسیاری را در راستای اهداف نظام متحمل شدند و نمی توان از جذابیت، اثرگذاری و حضور روحانیون در ایجاد وحدت و حمایت از این مراکز تربیتی، آموزشی، دینی و اخلاقی چشم پوشی کرد. حجت الاسلام ابراهیمی بر نقش مساجد پس از پیروزی انقلاب تاکید کرد و اظهار داشت: مساجد پس از انقلاب اسلامی نیز حافظ نظام چه در بعد نظامی، امنیتی و سیاسی و چه در ابعاد اقتصادی و مسائل دیگر مانند دایر کردن شوراهای محله و استقرار درمانگاه ها و ... بودند و در واقع نقش پایگاه هایی همه جانبه را برای مردم ایفا می کردند. امام جماعت مسجد الاقصی اضافه کرد: مطابق با آمار ارائه شده از سوی بنیاد شهید، 87 درصد شهدای جبهه جنگ تحمیلی ایران و عراق، اعزام شده از مساجد بودند و از این طریق می توان جایگاه مساجد را در هشت سال جنگ تحمیلی را نیز به وضوح رویت کرد. وی با این توضیح که مسجد کانون پرمعنا و جوشان معنویت هست و خواهد بود، گفت: خداوند تبارک و تعالی در 21 آیه از قرآن از منزلت و رفعت مسجد سخن گفته است و احادیث بسیاری در میان شیعیان از مقام این مکان معنوی و روحانی یادکرده اند؛ اما با توجه به این که مسجد بیشترین توجه به نظام و انقلاب و صحنه های ملی را دارد کمتر مورد توجه قرار دارد و امید است با حمایت مردم و مسئولین نظام به جایگاه واقعی خود دست یابد.

برچسب‌ها

تاریخ آخرین تغییر
پنجشنبه, اردیبهشت 2, 1400 - 21:26
کد خبر: 8486

https://tavoosebehesht.ir/node/8486

افزودن دیدگاه جدید